Çocuk Gelişim ve Eğitimi alanı

Çocuk Gelişim ve Eğitimi alanı

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

13.12.2012 3381

Çocuk Gelişimi AtölyesiÇocuk Gelişimi AtölyesiÇocuk Gelişimi AtölyesiÇocuk Gelişimi AtölyesiÇocuk Gelişimi AtölyesiÇocuk Gelişimi AtölyesiÇocuk Gelişimi AtölyesiÇocuk Gelişimi Atölyesi ALANIN TANIMI: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

 ALANIN AMACI : Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANININ ALT DALLARI   

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ DALI

Tanımı: Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında erken çocukluk öğretmen yardımcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

ÖZEL EĞİTİM DALI

Tanımı: Özel eğitimde öğretmen yardımcısının sahip olduğu, özür grubuna uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında özel eğitimde öğretmen yardımcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

 EĞİTİM PROGRAMI

Genel Amaçlar:

Çocuk gelişimi ve eğitimi öğretim programı bireylere temel bilimleri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanısıra, çağımızın gereği olan insan ilişkileri, iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme, sistemleri anlayıp kullanabilme yeterliklerini kazandırmayı hedeflemiştir.

Çocuk gelişimi ve eğitimi öğretim programı;

1-     Çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini kavrar.

2-     0-6 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini ve gelişimlerine etki eden etmenleri kavrar.

3-     Anne ve çocuk sağlığının önemini kavrar

4-     Özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanır.

5-     Temel beslenme ilke ve esaslarına dayalı olarak süt çağı, oyun çağı, okul çağı çocuğunun özelliklerini, beslenme alışkanlıklarını, problemlerini ve yetersizliklerini kapsar.

6-     0-6 yaş çocuklarına, hamile ve emziklilere uygun menü hazırlama ve uygulama becerisi kazanır.

7-     Çocukta beden ve ruh sağlığının önemini benimser.

8-     İlk yardım konusunda temel bilgi ve beceri kazanır.

9-     Çevresi ile sağlılı ilişkiler kurmada iletişimin önemini kavrar.

10- Okul öncesi eğitimin amaçlarını, okul öncesi eğitim kurumlarının işlevlerini ve özelliklerini kavrar.

11- Okul öncesi eğitim kurumları için ilkelerine uygun eğitim programı hazırlar ve uygular.

12- Okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılacak eğitici araç-gereç ve oyuncakları tekniğine uygun olarak hazırlar ve kullanır.

13- Özel eğitim gerektiren çocuklar için ilkelerine uygun eğitim ortamı düzenler .

14- Okul öncesi dönem çocuğunda yaratıcılığın önemini kavrar, çeşitli yaratıcı çocuk etkinlikleri planlar, hazırlar, uygular.

15- Okul öncesi eğitimde okul aile birliğinin önemini, okula ve aileye düşen sorumlulukları kavrar.

16- Sağlıklı bir toplum oluşmasında okul öncesi dönem çocuklarının gelişim ve eğitim özelliklerini bilmenin önemini benimser.

    STAJ DURUMU: Öğrenciler 12. sınıfta haftada 24 saat staj yapmalıdır.

 Üç yıllık öğretim programını tamamlayan öğrenci,

Okul Öncesi Eğitimi Elemanı : Okul öncesi eğitim kurumlarında, günlük plan hazırlayabilen, çocuğun günlük bakımını, beslenmesini, fiziksel güvenliğini sağlayabilen , çocuk hastalıklarını tanıyan, ilk yardımla ilgili gereken önlemleri alabilen , çocuğun yaşına ve gelişim düzeyine uygun etkinlik hazırlayabilen anaokul öğretmenine yardımcı, okul öncesi eğitim konusunda bilgi ve beceriye sahip nitelikli kişidir.

Bakıcı Anne : Yeni doğan bebeğin özelliklerini ve gelişimini etkileyen faktörleri, 0-2 yaş çocuğunun temel ihtiyaçlarının karşılanmasının önemini bilen, 0-2 yaş çocuklarının beslenme şekillerini uygulayabilen , sık görülen şikayet ve hastalıkların belirtilerini tanıyıp farkedebilen, anne baba ile gerekli iletişimi kurup oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrayıp uygulayabilen kişilerdir.

Okulumuzda sadece erken çocukluk eğitimi dalı eğitimi verilmektedir.

 İSTİHDAM ALANLARI: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikler dalda kazandıkları yeterlikler doğrultusunda eğitim sektöründe;

    1. Erken çocukluk eğitim kurumlarında,

    2. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler.

 YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER: Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır.

    1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir.

    2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, Çocuk Gelişimi ve Eğitim alanının devamı niteliğindeki programların veya bu alana en yakın programların uygulandığı meslek yüksek okuluna sınavsız geçiş yapabilir ya da sınav sonuçlarına göre diğer yüksek öğrenim kurumlarını tercih edebilir.

Çocuk Gelişimi Alanı